31 Aralık 2011 Cumartesi

Noel mi Güneş Festivali mi?

Evet arkadaşlar, Yip Man olarak ilk yazımı yazıyorum. Ciddi heyecan ve tereddütler içerisinde giriştiğim bu görevde bolca pot kıracağımdan şüpheniz olmasın :)

Şimdi gelelim gündem maddemize... Dedim madem yılbaşı, noel zamanındayız ilginç bir detayı paylaşayım dedim.

(Önemli Not : Birazdan yazacağım cümleyi Vikipedi'de Noel diye aratırsanız aynen görebilirsiniz. yine de emeğe saygı:))
"Noel, her yıl 25 Aralık tarihinde İsa'nın doğumunun kutlanıldığı Hıristiyan bayramı. Ayrıca Doğuş Bayramı, Kutsal Doğuş veya Milât Yortusu olarak da bilinir."


Buraya kadar okuyanlar, "Eee ne olmuş? Şimdi müslüman bir ülkede ne diye bu bayram kutlanıyor diye blog mu yazılır, çok yaratıcısın Yip" diyecektir.

Şimdi gelelim sadede...
Tarihe meraklı olanlar belki bilirler ama çok da bilinen bir detay olmadığından dolayı sizinle paylaşmak istedim. Bilindiği üzere İsa, Roma İmparatorluğu topraklarında doğmuştur ve döneminde Hristiyanların sayısı 3 haneli sayılara ulaşamamıştır. İsa'dan sonra, Roma'da Hristiyanlık resmi din olunca İsa'nın doğum günü olan 25 Ekim tarihi festival olarak kutlanmaya başlanmıştır. Ancak halk bu güne fazla itibar etmemiş, eski Roma festival tarihlerinde coşkulu kutlamalar yapmaya devam etmiştir. Bunu gören vizyon sahibi!!! bir zat da "madem öyle, işte böyle" demiş, İsa'nın doğum gününü Romalıların en meşhur festivali olan güneş festivali gününe eşitlemiştir. Yani 25 Aralık. O günden beri de Noel 25 Aralık tarihine alınmış oldu.

Yani bu gereksiz bilgiye gerek var mıydı? Sanırım yoktu:) Neyse, yavaştan tombalaya geçiyorum ben arkadaşlar. Bir sonraki gereksiz yazımda karşınızda olmak dileğiyle...
Herkese mutlu yıllar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder